طرح مولانا ترکیه

 

بر اساس تفاهم نامه بین دانشگاه گیلان و دانشگاه استانبول ترکیه تعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در رشته های (محیط زیست، علوم دریا، مهندسی شیمی، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، معماری، هنرهای زیبا، شیلات، علوم ورزشی، مهندسی برق، جنگلداری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی) می توانند در قالب طرح مولانا به مدت یک تا دو ترم تحصیلی در دانشگاه استانبول تحصیل نمایند. همچنین اعضای هیات علمی می توانند در رشته های فوق به مدت دو هفته تا ۳ ماه از مزایای این طرح بهرمند شوند.

برنامه تبادل مولانا برنامه ای است که توسط شورای آموزشی عالی کشور ترکیه و با هدف تبادل دانشجو و استادان بین مؤسسات آموزش عالی ترکیه و مؤسسات آموزش عالی سایر کشورها ایجاد شده است.

 

جدول زمانی ثبت نام در بورس مولانا برای سال تحصیلی 2020-2021 به شرح زیر است:

 

آخرین مهلت ارسال مدارک

 24  اسفند  98

اعلام نتایج نهایی

May-2020

شروع ترم تحصیلی

Fall (September 2020-January 2021)

Spring (February 2021-July 2021)

 
 

مراحل ثبت نام برای دانشجویان متقاضی شرکت در این فراخوان

 

1- تکمیل و ارسال فرم ثبت نام متقاضی (Candidate Student Application Form) (فرم باید به صورت الکترونیکی تکمیل شده و پس از چاپ رنگی، امضا،  اسکن و ارسال گردد)

2- دریافت ریز نمرات و معدل کل تا آخرین ترم گذرانده شده از سامانه سادا و ارسال فایل ریزنمرات بدون مراجعه حضوری به دانشگاه  (معدل کل برای دانشجویان مقطع کارشناسی باید حداقل 2.5 از 4  و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حداقل 3 از 4 باشد)

3- ارسال مدرک زبان خارجی ( ترکی یا انگیسی) (مدرک تافل که در دو سال گذشته کسب شده باشد و یا مدرک زبانی که دانشگاه ها یا موسسه ای که عضو برنامه تبادل دانشجو می باشد آزمون آن را برگزار می کند (MSRT)). سطح مهارت زبان خارجی  برای ازمون های داخلی 50 و برای TOEFL-IBT   60 می باشد.

 

نکات مهم:

  • * دانشجویان باید مدارک خود را پس از اسکن رنگی بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق ایمیل به دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه گیلان به آدرس ایمیل :   Int.Guilan@gmail.com  ارسال کنند.
  • * دانشگاه گیلان لیست تمامی درخواست ها را پس از اولویت بندی به همراه مدارک متقاضیان به رابط سازمانی طرح مولانا در دانشگاه استانبول ارسال می کند.
  • * انتخاب دانشجویان بر اساس نمره طرح مولانا، نمره زبان و معدل مقطع تحصیلی توسط رابط سازمانی دانشگاه استانبول صورت خواهد گرفت. نمره مولانا از مجموع نمره معدل ( 50 درصد) و نمره زبان (انگلیسی یا ترکی) ( 50 درصد) محاسبه می گردد.
  • * کمک هزینه بورس تحصیلی مولانا برای سال تحصیلی 1399– 1400 برای دانشجویان مبلغ 5.200 لیر ترکیه می باشد. 80% از این مبلغ توسط مرکز هماهنگی بورس تحصیلی مولانا در دانشگاه استانبول پرداخت شده و 20% باقی مانده پس از پایان دوره تحصیلی پرداخت می شود.
  • * دانشجویان می توانند برای یک (حداقل) یا دو (حداکثر) ترم در خارج از کشور تحصیل کنند. دوره های ترم با توجه به سیستم های آموزشی ممکن است متفاوت باشد اما کل دوره مبادله نمی تواند بیش از یک سال تحصیلی باشد.

 

فرم ثبت نام دانشجویان

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مراحل ثبت نام برای استادان متقاضی شرکت در فراخوان

 

استادان محترم دانشگاه در گروه های آموزشی محیط زیست، علوم دریا، مهندسی شیمی، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، معماری، هنرهای زیبا، شیلات، علوم ورزشی، مهندسی برق، جنگلداری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی)  می توانند با ارسال مدارک زیر در فراخوان بورس مولانا شرکت نمایند:

1- ارسال فایل رزومه (CV)

2- تکمیل فرم ثبت نام (Academic Staff Information Form) (فرم باید به صورت الکترونیکی تکمیل شده و پس از پرینت رنگی، امضا،  اسکن و ارسال گردد)

3- ارسال سوابق علمی (Academic Portfolio)

سوابق علمی باید شامل نام و نام خانوادگی، عنوان آکادمیک، رزومه علمی، لیست مقالات، رشته تحصیلی، حوزه آموزشی، سطح زبان باشد. سوابق علمی نباید کمتر از 2 صفحه و بیشتر از 7 صفحه باشد.

امتیاز متقاضیان از 100 امتیاز و بر اساس عملکرد پژوهشی متقاضیان در دو سال گذشته تعیین می شود و متقاضیانی که تا کنون در برنامه تبادلاتی مولانا شرکت نکرده باشد در اولویت هستند.

 

نکات مهم:

  • * استادان محترم باید مدارک خود را پس از اسکن رنگی بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق ایمیل به دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه گیلان به آدرس ایمیل: Int@guilan.ac.ir  ارسال کنند.
  • * دانشگاه گیلان لیست تمامی درخواست ها را پس از ارزیابی به همراه مدارک متقاضیان به رابط سازمانی طرح مولانا در دانشگاه استانبول ارسال می کند.
  • * ارزیابی نهایی متقاضیان توسط رابط سازمانی طرح مولانا انجام شده و نتیجه گزینش از سوی شورای آموزش عالی تعیین و توسط رابط سازمانی طرح مولانا اعلام خواهد شد.
  • * استادان محترم دانشگاه می توانند از 14 روز (حداقل) تا 89 (حداکثر) از مزایای این طرح استفاده کنند. تاریخ سفر اساتید باید در بین بازه ی زمانی 28 سپتامبر 2020 تا 31 آگوست 2021 باشد.
  • * هزینه در نظر گرفته شده برای استادان برای سال تحصیلی 2021 – 2020 پس از پایان دوره آموزشی به عضو هیئت علمی پرداخت می شود. هزینه ایاب و ذهاب حداکثر 3100 لیر ترکیه و هزینه آموزشی روزانه 55 لیر به عضو هیئت علمی ( استاد، دانشیار و استادیار) و 45 لیر ( مدرس ) پرداخت می شود.

 

فرم ثبت نام استادان

 

 

دفتر همکاری های علمی بین الملل دانشگاه گیلان